Sunday, November 11, 2012

11 + 1½ Häst, del 3





Aya Bezze




Aya Bezze: 4årigt arab sto efter Aya Wrangle. Helsyster till Aya Bezatal. Philip är delägare i hennes bror och jag fick Bezze som en present. De kom båda två till ranchen tidigt i morse. Marken var fortfarande frusen och det var antagligen betydligt kallare än de är vana vid. De är födda i öknen och har aldrig sett annat än sand. En väldigt spännande dag för dem idag!










Bezze och Faxi ska gå i hagen närmast huset, så att jag kan arbeta med dem när jag har en liten stund över. Jag ser verkligen fram emot att lära känna Bezze. Jag tillbringade ett par timmar i hagen med henne och Faxi idag. Det känns som om vi pratar samma språk. Både Faxi och Bezze är i stort sett ohanterade och rätt vilda. Min magkänsla säger dock att Bezze kommer att vara något ”lättare”. Vi får väl se. Jag ser verkligen fram emot att lära känna båda två bättre nu i vinter. Jag är säker på att de kommer att lära mig mycket.



 

 

No comments:

Post a Comment

I´d love to hear what you think about todays post. Did you relate to the topic?