Monday, November 19, 2012

Det stora sömn lotteriet



The American River at North Folk
 

Med en liten bebis vet man liksom aldrig när man kommer att vinna det stora sömn lotteriet. Kommer jag att vara vaken hela natten i natt? Eller kommer jag att få sova? I natt drog jag högsta vinsten! En hel natt av underbar skön sömn.







Efter en dag med massor av nya intryck inne i den stora staden hade Hayley en lite gnällig kväll. Hon hade väldigt svårt att komma till ro. Jag kan föreställa mig att hon hade en hel del att bearbeta. Hela dagen hade hon suttit i barnvagnen (hon sitter upp nu) och insupit sin omgivning. Hon är mycket nöjd med att sitta och titta på saker. Jag kom på henne med en ”liten lek”. Hon fokuserade all sin energi på någon vi inte känner inne i affären och ser om hon kan få de att titta på henne. Om de tittar på henne så ler hon sin största leende. OM de ler tillbaka så skrattar hon högt och ljudligt, vilket såklart får den utvalda personen att le ännu större. Det var en liten lek som hon lekte i flera timmar igår.




 
 

 Joel visar en vacker sten.



Efter den gnälliga kvällen somnade hon vid elva tiden och sov hela natten. Hon vaknade tjugo över nio, mer än elva timmar senare. Jag har hunnit få undan tvätt och disk, tränat hundarna och spenderat lite tid med mina hästar. Jag började arbeta med lite bilder också. Sen jag fick min nya kamera i april har jag tagit mellan femton och sjutton tusen bilder, i ett försök att lära mig hur den fungerar. Jag har knappt tittat på alla. I morse hittade jag några hundra bilder jag tog precis i början. Motivet The American River är väldigt förlåtande mot mina nybörjar misstag.


No comments:

Post a Comment

I´d love to hear what you think about todays post. Did you relate to the topic?