Sunday, November 25, 2012

En helt vanlig, störtskön morgon på Northcutt Ranch




Faxi



Hayley bestämde sig för att ta sovmorgon idag igen. Stella hade kommit på ett nytt sätt att få min uppmärksamhet. Idag satte hon igång med att driva alpackorna hit och dit, längre och längre bort från deras mat. På det sättet ropade dem på mig och hon slapp det besväret. Hon är så smart!

Det var en otroligt vacker, solig och mycket kall morgon. Jag bestämde mig för att lufta mina springskor lite grand. Hundarna var med på noterna. Faxi ville gärna följa med han också. På sistone har det hänt mycket med Faxis inställning. Han vill gärna hitta på saker nu. Vilket är precis vad jag väntat på för att gå vidare med hans träning. Ser verkligen fram emot att ta med honom på riktiga äventyr J






Det var så kallt att det gjorde ont att andas och mina ögon tårades av den kalla vinden. Underbart! När jag kom tillbaka hem till ranchen tog jag en grind på baksidan, in i alpackornas hage. Grinden är lite tjorvig att stänga så jag var tvungen att böja mig ner. När jag är ute själv i vildmarken så har jag alltid en pistol med mig. Eftersom jag inte lämnade våra ägor idag så hade jag den fullt synlig hängande på höften. När jag böjde mig framåt smög Meenie (den bruna alpackan) upp bakom min rygg, helt ljudlöst. Jag märkte honom inte förens han försökte ta min pistol med sina tänder. Han har gjort det till någon sorts lek att smyga sig på mig! Han gör det varje dag. Alla alpackorna har glimten i ögat och minst en räv bakom varje öra!




No comments:

Post a Comment

I´d love to hear what you think about todays post. Did you relate to the topic?