Thursday, November 15, 2012

En liten paus med frisk luft


 


Eldorado National Forest


Det har varit lite smågalet här under några dagar. Först gick tvättmaskinen sönder. Ni kan ju tänka er hur besvärligt det är med en bebis och livet på en ranch. Det blir en del klädombyten på en dag, en vecka…ja det blir rätt många! De två senaste dagarna har jag haft helt slut på kläder och gått omkring i Philips. Tur att han har så god smak. Som om det inte var nog med det så blev avloppstanken full och behövde tömmas. Igår fick jag hjälp med tömning av avloppstanken och en ny tvättmaskin. Ni kan ju gissa vad jag har gjort idag?! Just det, helt rätt, tvättat en zillion tvättmaskiner.






Efter ett tag ansåg jag att Hayley och jag behövde komma ut i friska luften ett tag. Om jag inte får min dos av frisk luft varje dag så blir jag lite småjobbig att ha i närheten. Jag försöker att styra det så att jag kommer ut innan jag blir på dåligt humör. För allas trevnad!



Min plan var att ta Hayley i barnvagnen och Whitey i koppel och promenera till Eldorado National Forest fram och tillbaka. Det är en promenad på lite drygt 5km. Whitey håller på att lära sig att gå i koppel och jag tänkte att det skulle bli en lagom liten tur. En man som vi aldrig sett stannad sin bil och gick över till vår sida av vägen för att komplimentera Whitey´s goda uppförande! Han och hans fru hade en 5månader gammal Pitbull hemma (Whitey är snart 4månader.) Det gjorde mig glad.






När vi kom fram till målet så var det så underbart lugn, luktade så gott, fåglarna sjöng, solen sken och jag hade verkligen ingen lust att gå tillbaka. Det var inget brådskande som väntade hemma heller. Vandringslederna i Eldorado National Forest är inte barnvagnsvänliga. Sagt och gjort. Jag gömde barnvagnen på ett bra gömställe. Inte för att jag trodde att den skulle bli stulen. Snarare för att om någon ev. såg den inte skulle behöva bli oroliga och tro att det hänt en olycka (typ mamma och bebis blivit uppätna..)






Jag satte mig tillrätta mot en sten och ammade Hayley innan vi började gå in i vildmarken. Det var mycket avkopplande. Utsikten underbar; i form av en porlande bäck. Hayley var mycket belåten med hela situationen och njöt i fulla drag. Whitey tog en liten tupplur medans Hayley åt. Det är möjligt att jag slumrade till några minuter med.









Jag åt lite frukt, bytte Hayley´s blöja och sen började vi gå. Whitey fick träna att gå fot utan koppel. Vilket han gjorde mycket bra. Jag är så glad att vi inte gick raka vägen hem utan tog en tre timmar lång omväg J Vi gick i godan ro, utan brådska och bara njöt. Vagnen stod där vi lämnat den när vi kom tillbaka. Vi har haft en helt underbar dag idag!






No comments:

Post a Comment

I´d love to hear what you think about todays post. Did you relate to the topic?