Wednesday, November 28, 2012

Ett riktigt höstväder

 
 
 

 
 
 
Det var otroligt blåsigt i natt. Nästan alla löv från de gamla ekarna föll till marken. Jag tycker att det är väldigt vackert när marken är täckt av löv. Ett av naturens egna konstverk som en mjuk, tyst matta av guld.
En av de gamla ekarna står lite för nära huset. Vi har pratat om att ta ner den. I natt föll några av de döda grenarna till marken, väldigt nära
en av bilarna. Vi försöker att tänka på att inte parkera precis under, eller stå precis under för den delen..











Djuren verkar inte bry sig så mycket om vädret. Alpackorna har spenderat morgonen med att leka någon sorts brottningslek. De ser väldigt lustiga ut när de rullar runt som håriga små bollar.
Jag var ute och tränade hundarna i ösregn. Vi hade väldigt roligt!
Faxi, min Islandhäst ÄLSKAR vatten (regn, vattenspridare, floder, bäckar, sjöar, dammar…) han placerar sig alltid där det regnar som värst! Och han ser SÅ lycklig ut J




Det enda som oroar mig när det regnar så här är att underlaget för ridning och träning blir så förrädiskt. Trigger behöver konditionsträning och jag har ett par unghästar som behöver startas, men det är helt enkelt för farligt nu. Jag letar för fullt efter ställen där det går att rida.







No comments:

Post a Comment

I´d love to hear what you think about todays post. Did you relate to the topic?