Friday, November 2, 2012

Inspiration i form av gäst bloggare









När jag startade den här bloggen I april gjorde jag det av flera anledningar. Jag ville förbättra min engelska och dela med mig av mina upplevelser i Kalifornien till släkt och vänner (varav en hel del tyckte att jag var galen som sa upp mig från mitt fasta jobb och lämnade ”hela mitt liv”.) Vi hade bott på vår ranch i tre månader när jag började skriva. I början var allt björnbärsbuskar, tät skog och branta bergsluttningar med undantag för området runt själva huset. Både min man och jag är mycket intresserade av att leva i harmoni med natur och djur. Vi lär oss mer varje dag, genom hårt arbete och mycket skratt! Våra hästar, varav många är ”rescue horses” (vissa av de som Trigger t.ex. har varit mycket nära döden), lär oss om livets alla sidor varje dag. Hästar är underbara livs coacher. Förutom hästar har vi andra djur; får, getter, hundar, lama djur och alpackor. Vi är mycket intresserade av att vara självförsörjande när det gäller ekologisk, högkvalitativ föda. Något vi arbetar mot att bli. Bloggen handlar om våra upplevelser längs vägen.








Min man och jag har som mål att rida The Tevis http://www.teviscup.org/  år 2014. Bloggen handlar också om hur vi förbereder oss mentalt och fysiskt för den utmaningen. Hur vi lägger ner stor möda på vår relation till vår partner, hästen. Min man har som mål att vinna. För mig är resan det främsta målet. Men jag skulle samtidigt gärna komma bland de tio första i mål!







Min förhoppning är att inspirera andra att våga följa sina drömmar, att våga pröva, att säga JA till den där lilla rösten inuti huvudet. Jag har många personer att tacka för mitt mod att göra de förändringar i mitt liv som jag behövde göra för att komma hit. Jag har alltid drömt om en ranch och att tillbringa mina dagar med min familj och mina djur, framförallt hästar. Jag kommer att vara förevigt tacksam mot de som öppnat mina ögon till att se möjligheter och våga ta de.





 
 



Så länge jag kan minnas har jag varit helt fascinerad av det majestätiska djur som vi känner som hästen. Varje dag förstår jag att jag har så otroligt mycket mer att lära. I ett led att få mer utbyte av andras vishet har jag bjudit in några intressanta gästbloggare. Jag kommer att introducera de en och en i kommande inlägg och berätta varför/hur de inspirerar mig. De närmaste månaderna kommer jag att ha gästskribenter från; Canada, Sverige, Grekland och USA. Vissa av dem har arbetat professionellt med hästar i 30-40 år! Jag ser otroligt mycket fram emot att få del av deras vishet.


Tack så mycket för att ni delar med er!



Häng med oss och låt dig inspireras!


Maria Northcutt, Northcutt Ranch- Auburn, Kalifornien


No comments:

Post a Comment

I´d love to hear what you think about todays post. Did you relate to the topic?