Wednesday, November 7, 2012

Introduktion till en av höstens spännande gästbloggare: Lisbeth Johnson Börjesson




Blandade höstbilder från Northcutt Ranch
 


Jag är otroligt glad over att kunna presentera en mycket intressant gästbloggare som kommer att skriva här på bloggen http://discoveringranchlife.blogspot.com/ under hösten.

                                  Lisbeth Johnson Börjesson:


Natural Horsemanship Instruktör, Författare, NLP Master Practicioner, Häst Coach, Mentor och personlig vän. Lisbeths filosofi när det gäller träning är inspirerad av Bill Dorrance, Pat Parelli, Ray Hunt, Leslie Desmond och Craig Stevens.
Lisbeth har skrivit tre böcker i ämnet Natural Horsemanship, hon håller clinics över hela Sverige och jag är säker på att många av er är mycket väl insatta i hennes arbete. Lisbeth har arbetat professionellt med hästar i över trettio år. Hon driver b.la. en Häst Coach utbildning på distans. Hennes resumé skulle kunna bli precis hur lång som helst, jag har försökt korta ner den lite grand.

Lisbeth har varit en mycket betydelsefull inspirations källa i mitt hästliv. Jag har stor nytta av hennes vishet i mitt dagliga arbete med omhändertagna ”rescue horses” här i Kalifornien.
 
 

För ett par år sedan när jag tränade för Lisbeth var hon i full färd med att spela in en brilliant DVD serie om sin approach till Natural Horsemanship. Min islandshäst Pjakkur är med i flera av filmerna.

Jag har aldrig träffat någon med Lisbeths motsvarighet att kunna läsa hästar och människor. Som samtidigt kan omvandla det hon ser till att få sin omgivning att bli starkare, modigare, må bättre och lyckas med sina mål.
 
 


Häng med oss under hösten och lär känna henne bättre!

Vänliga Hälsningar Maria Northcutt – Auburn, Kalifornien



NORTHCUTT RANCH


Northcutt Ranch is a veteran owned and operated ranch exploring viable options in sustainability, organic farming, livestock, and a family-oriented ranching lifestyle.

We hold dear the concept of horses for both work and pleasure.

We believe that as stewards of life and land we are the guardians of the world our children will inherit and that our resources must be managed in a way that reflect that ethic.

We believe that all the things we grow are medicines that enhance our quality of life and improve our health and wellbeing.

Every day at Northcutt Ranch we learn a little more about love, life, ranching, agriculture, and sustainability.






 

 

 

No comments:

Post a Comment

I´d love to hear what you think about todays post. Did you relate to the topic?